پرونده بازگشت بیرو به پرسپولیس هنوز بسته نشده اما دارای پیچیدگی‌های خاص خودش است.

بیرانوند

به گزارش همشهری آنلایت داستان علیرضا بیرانوند به یک کلاف سردرگم در فوتبال ایران تبدیل شده است. بیرو نه‌تنها خودش، پرسپولیس و تراکتور بلکه چند باشگاه دیگر را هم روی هوا معلق نگه داشته است. اما چرا؟

او قرارداد یکساله با پرسپولیس داشت و با اقدامی جنجالی (احتمالا به خاطر پیشنهاد قابل توجه تراکتور) آن را یکطرفه فسخ کرد. باشگاه پرسپولیس بلافاصله از غیرقانونی بودن فسخ و آماده کردن لایحه برای پیگیری سفت و سخت قانونی حرف زد. در صورت شکایت و موفقیت حقوقی در این پرونده، بیرانوند که شایعه شده در ترکیه با زنوزی دیدار خواهد داشت، علاوه‌بر جریمه نقدی سنگین، ۴ ماه محروم می‌شود و باشگاهی هم که او را به خدمت گرفته از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد. پس خطر ریسک انعقاد قرارداد با این دروازه‌بان جنجالی بسیار بالاست.

به همین خاطر است که پرونده بازگشت بیرو به پرسپولیس هنوز بسته نشده اما دارای پیچیدگی‌های خاص خودش است. آخرین خبرها نشان می‌دهد او ابتدا درخواست پرداخت ۲۰ میلیارد کمتر از پیشنهاد تراکتور داشت که با مخالفت پرسپولیس روبه‌رو شد و سپس شنیده شد قبول کرده با سقف ۲۴ میلیارد تومانی به همراه آپشن قانونی پرسپولیس در این فصل قراردادش را تمدید کند با این شرط که هوادار متمول هم هوای او را داشته باشد. همه اینها در شرایطی است که بیرانوند تمام احترام و اعتبار خود را نزد هواداران پرسپولیس از دست داده و خیلی‌ها تمایلی به بازگشت او ندارند. ضمن اینکه هر قراردادی حتی یک ریال بالاتر از قرارداد فسخ‌شده قبلی، مدیران پرسپولیس را در مظان اتهام همکاری با بیرو برای افزایش قرارداد قرار می‌دهد. به‌ویژه با آن ماجرای جنجالی اضافه شدن الحاقیه که زوایای مشکوک رسیدگی‌نشده‌ زیادی دارد.

تاثیر وضعیت بیرانوند در نقل و انتقالات دروازه‌بان‌های لیگ برتری هم در نوع خود جالب است. سپاهان بدش نمی‌آید نیازمند با آن قرارداد ۹۰میلیاردی را به باشگاهی دیگر بدهد و او را به پرسپولیس در ازای ارونوف به همراه احمدزاده پیشنهاد داد.

پرسپولیس از تراکتور پیشنهاد معاوضه بیرانوند و حسین پورحمیدی را دریافت و آن را قبول نکرد و الان یک گزینه بسیار خوب روی میز به اسم امیر عابدزاده برای خودش دارد. فولاد خوزستان با گل‌محمدی هم منتظر هستند تا اگر تکلیف بیرانوند با تراکتور و پرسپولیس به نتیجه نرسد و سرخ‌ها این دروازه‌بان را نخواستند برای جذب او نامه بزنند. پس درآمدزایی از انتقال بیرانوند الان یکی از گزینه‌های روی میز پرسپولیس خواهد بود.

احمد گوهری، دیگر دروازه‌بان طرف قرارداد پرسپولیس هم که سال قبل در آلومینیوم حضور داشت، در صورت رفتن بیرانوند و تبدیل شدن به گلر یک پرسپولیس اعلام کرده حاضر است بماند و اگر بازی به او نرسد به تیم دیگری می‌رود. پس وضعیت دروازه بسیاری از تیم‌های لیگ برتری وقتی مشخص می‌شود که تکلیف بیرانوند روشن شود.

کد خبر 863886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • سرخ کابوس آبی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    17 6
    بیرانوند سه طلاقه کردیم فقط بچه عقاب آسیا امیر عابد زاده فرزند پرسپولیس کسیکه اگر گوشت را هم بخورد استخوان نمی‌شکند ،نمک بخورد نمکدان نمی‌شکند .!!
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    31 8
    ارونوف نه . احمدزاده و نیازمند انگشت کوچکیه ارونوف هم نمیشن .
  • وحید IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    20 6
    زهی خیال باطل. ارونوف همه تیم پرسپولیس بود تو نیم فصل دوم. احمد زاده و بیرانوند دیگه تمومن
  • عیسی چاوشی US ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    15 6
    بیرانوندرو نمی خواهیم برودپه کارش
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    16 3
    بیرانوندکاملاََپشیمان شده،ولی برای برگشت به پرسپولیس دیگه راهی نداره چون دیگه پرسپولیس اونونمی خواد،زیادی پولکی شده،ناگفته نماندبیرانوندخیلی هم آش دهان سوزی نیست، تقریباََدورانش به سراومده،خواهان زیادی هم نداره
    • فقط علی پروین و پرسپولیس IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      10 3
      دقیقا درست گفتی .بیرانوند کم جنبه است چهار تا برنامه مثل شب‌های مافیا دعوتش کردن فکر کرد واقعا خبریه و توی ایران تکه .بیرانوند اگر مطرح شد فقط بخاطر پرسپولیسه و الا اینقدر دروازه بان هایی داریم که صد پله از بیرانوند بهترن ولی چون تیم هاشون مطرح نیستند اون ها هم رو نمیشن
    • شاهرخ IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
      8 2
      تکلیف مشخصه طرفداران نمیخوان اصل مطلب بیرانوند نزد طرفداران منفور شده